در دوره امتحانات مدرسه باید به نیاز های دانش آموزان توجه کند نه اینکه فقط و فقط برای نمره اهمیت قائل شود.

باید با برنامه ریزی و تلاش از استرس در دوره امتحانات کاهید ، هنگامی که جو سنگین امتحانات از بین برود دانش آموز قادر خواهد بود نمرات بالاتری کسب کند و نگرانی او نسبت به امتحان و ترس گرفتن کارنامه از بین خواهد رفت.

 

نقش مدیران در استرس در امتحانات

 

۱ ـ برنامه امتحانی را چند هفته قبل از شروع امتحانات به دانش آموزان اعلام کنید.

 

۲ ـ فاصله بین جلسات امتحان را باتوجه به سختی یا آسانی دروس تنظیم نمائید.

 

۳ ـ پس از تهیه برنامه امتحانی تا آنجا که ممکن است , تغییر جدیدی در برنامه ایجاد نکنید.

 

۴ ـ از برگزاری امتحانات با وقت بسیارکم اجتناب نمائید .

 

۵ ـ چند دقیقه قبل از شروع امتحان دانش آموزان به محل برگزاری امتحان بروند.

 

۶ ـ محل برگزاری امتحان دارای تهویه مناسب , نور کافی , دمای مناسب و صندلی مناسب باشد. در سالن یا نزدیکی آن , آب آشامیدنی در دسترس باشد.

 

۷ـ در حد ممکن از نیمکت ها و یا صندلی های سالم در جلسه امتحان استفاده نمائید.

 

۸ ـ محل برگزاری امتحان , عاری از هرگونه عوامل مزاحم از قبیل سروصدا باشد.

 

۹ ـ با دانش آموزان به صورت اطمینان بخش و امیدوارکننده در کلاس و جلسه امتحان برخورد کنید.

 

۱۰ ـ قبل از شروع جلسه فاصله افراد رعایت شده باشد تا در حین برگزاری جلسه نیازی به جابجایی و حرکت نباشد.

۱۱ ـ در شروع جلسه آیاتی از کلام الله مجید قرائت شده و چند جمله دعای مناسب بیان گردد.

 

۱۲ ـ بعد از شروع جلسه امتحان دانش آموزان را جابجا نکنید .

 

۱۳ ـ در جلسه امتحان , دبیر مربوط به درس حتما حضور داشته باشد و با جملات اطمینان بخش دانش اموزان را آرام نماید.

 

۱۴ ـمراقبین در حین برگزاری جلسات با یکدیگر صحبت نکنند .

 

۱۵ ـ سعی شود مراقبین بالای سر دانش آموزان زیاد توقف نکنند .

 

۱۶ ـ اگر مراقبین مشاهده کردند که دانش آموز جواب را اشتباه نوشته , او را سرزنش نکنند.

 

۱۷ ـ از برخورد شدید با دانش آموزان خاطی اجتناب شود .

 

۱۸ ـ مراقبین با تبسم و بیان مطلبی نشاط انگیز , تنش های احتمالی دانش آموزان را کاهش دهند.

 

۱۹ ـ در ابتدای جلسه امتحان راهنمایی و توضیح کافی پیرامون آن آزمون داده شود ودر حین جلسه از توضیح اضافی که موجب حواس پرتی آنان می شود اجتناب نمائید.

 

۲۰ ـ سئوالات امتحانی , خوانا و از کیفیت بالا و مناسب برخوردار باشد .

 

۲۱ ـ با دانش آموزان در حین انجام امتحان گفتگو نشود .

۲۲ ـ در صورت نیاز , پیش نویس در اختیار دانش آموزان قرار داده شود .

 

 

نقش معلمین در استرس در امتحانات

 

۱ ـ جلسه امتحان دادگاه حسابرسی نیست و امتحان انتقام نیست .

۲ ـ قبل از اتمام کلاسها و شروع امتحانات به دانش آموزان اطمینان بدهید و آنها را از امتحان نترسانید.

۳ ـ به دانش اموزان بگویید که سئوالات از کتاب درسی آنهاست و آنها فقط با مطالعه کتابهای درسی خود به راحتی می توانند به سئوالات پاسخ دهند.

۴ ـ قبل از امتحانات اصلی از امتحانات مستمر و خود آزمایی به منظور آشناکردن دانش آموزان با سئوالات و نحوه امتحان استفاده گردد.

۵ ـ از ایجاد رقابت ناسالم در میان دانش آموزان اجتناب شود .

۶ ـ هدف امتحان باید ارزیابی دانسته های دانش آموزان باشد , نه ندانسته های آنان .

۷ ـ از انتظار و توقع بیش از حد در طرح سئوالات امتحان اجتناب نمایید .

۸ ـ در طرح سئوال , اصول سنجش و اندازه گیری خصوصا سطح دشواری سئوالات را رعایت نمائید.

۹ ـ در ارزشیابی میزان یادگیری دانش آموزان نباید فقط نمره امتحان را ملاک و معیار قرارداد و از دیگر شیوه های ارزشیابی نیز استفاده کنید و سعی نمایند. سئوالات دشوار را در شماره های آخر قرار دهید.

 

#شادی_هنر_ماست_میکوشیم_ان_را_درمدرسه_به_کارگیریم

http://a19ooruji.rozblog.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



زنگ شادی   ,ـ ,دانش ,امتحان ,آموزان ,امتحانات ,    ,دانش آموزان ,ـ در ,جلسه امتحان ,قبل ازمنبع

راهکارهای مدیریتی برای شاداب و دلپذیر شدن مدرسه

روش های ایجاد نشاط در دانش اموزان.

خواب کافی باعث افزایش انرژی و نشاط دانش اموزان میشود.

چینش نیمکت ها در روحیه دانش اموزان تاثیر بسزایی دارد.

رنگ ها در شادی روحیه و افزایش یادگیری تاثیر دارند.

معلم شاد باعث ایجاد روحیه شاد در دانش اموزان میشود

برنامه ریزی برای داشتن مدرسه شاداب همزمان با شروع مدارس باید در برنامه کاری مدرسه قرارگیرذ.

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه اینترنتی کلوب درمانگاه بیماریهای نشیمنگاهی ذخیره سازی اطلاعات نوین سلامت فروشگاه سایت بلاگ بیست Hasad طرفداری يونوليت سقفی هر چی که بخوای