در این بخش اکثرا مواردی مورد توجه قرار می گیرد که قابل رویت و قابل لمس کردن باشد و در واقع اموری که لذت بصری ایجاد می کند یا دیدن فضا و محیط زیبا باعث ایجاد نشاط می شود مورد توجه قرار می گیرد.

 

1- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی های زیبا، نماسازی های مختلف.

 

2- زیباسازی مناسب ساختمان مدارس از جمله هماهنگی کاشی و سرامیک و سنگ - رنگ آمیزی در و دیوارها، پرده های زیبا جهت کلا س ها، زیباسازی راهروهای کلا س ها، دفتر معلمان، اتاق مشاوره و.

 

3- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه استفاده از خوشبوکننده ها، استفاده از نوشته ها و خطاطی های زیبا و استفاده از گلدان های زیبا، استفاده از فرش های زیبا و هماهنگ با پرده ها تمیز بودن و زیباسازی دستشویی ها و وضوخانه (حتما فضای وضوخانه از کاشی و سرامیک زیبا و تمیز استفاده گردد) محل آبخوری ها سنگ شده باشد و در وضوخانه ها از لوله کشی آب گرم استفاده شده باشد.

 

4- زیباسازی راهروها و ورودی ها با استفاده از گلدان های گل طبیعی و مصنوعی.

 

5- زیباسازی کتابخانه ها استفاده از کمدهای یکرنگ و یک مدل جهت نگهداری کتاب ها (ترجیحا استفاده از کمدهای چوبی زیبا) استفاده از گلدان های طبیعی در فضای کتابخانه، میز و صندلی های یک رنگ و زیبا، قفسه های زیبا جهت در دسترس قرار دادن مجلا ت و رومه ها.

 

6- تشویق دانش آموزان جهت آوردن گل و گیاه طبیعی و استفاده از آن در محیط کلا س ها.

 

7- پوشش ظاهری دانش آموزان، استفاده از روپوش های خوش رنگ و شاد .

 

8- پوشش ظاهری معلمان، مدیر و معاونان که با رعایت تمامی موازین شرعی می توان از رنگ های شاد و رنگ های روشن استفاده کنند.

 

9- استفاده از قاریان با صوت و لحن زیبا در صبحگاه مدرسه (اگر به صورت زنده باشد بهتر است وگرنه از نوارهای مناسب می توان استفاده کرد.

 

10- ایجاد روابط انسانی مطلوب بین ارکان مدرسه

 

شرایط مطلوب کار موجب تقویت روحیه معلمان و افزایش میل و رغبت و علاقه آنان به کار و غرور و افتخارشان در مدرسه خواهد شد

 

11- استفاده از روش‌های فعال تدریس

 

معلمانی که از روش‌های فعال استفاده می‌کنند، کلاس‌های شادتری دارند. مشارکت دانش‌آموزان در کلاس و آموختن آنها را از کسالت و بی‌حالی رها ساخته، شادابی و نشاط را تقویت می‌کند.

 

12- ایجاد رابطه دوستانه با نوجوانان و کودکان

 

13- معرفی الگوهای مناسب

 

14- تشویق کردن و ارزش‌گذاری برای ایجاد حس عزت و اعتماد به نفس و در نتیجه احساس لذت و شادی از فعالیت

 

15- آموزش روابط اجتماعی مناسب به دانش‌آموزان

 

16- توجه به معیارها و ملاک‌ها و عوامل شادی‌آفرین در سنین مختلف

 

در دوران کودکی، برآورده شدن احتیاجات اساسی جسمی و روانی عامل وجد و سرور است.

 

در دوران نوجوانی پذیرش از طرف اعضای خانواده و گروه همسالان و نیز ابراز موفقیت در کارهای شخصی و امور تحصیلی شادی‌آفرین است.

 

در جوانی و بزرگسالی، کسب مهارت‌های لازم برای تصدی شغلی، پیشرفت در کار و تحصیل، موفقیت در کارهای هنری و ورزشی احساس وجد و مسرت را به‌وجود می‌آورد.

#شادی_هنرماست_میکوشیم_ان_رادرمدرسه_به_کارگیریم

http://a19ooruji.rozblog.com



برگرفته شده از muharram.blog.ir


زنگ شادی   ,استفاده ,های ,ها ,زیبا ,زیباسازی ,استفاده از ,زیبا و ,های زیبا ,  در ,کلا سمنبع

راهکارهای مدیریتی برای شاداب و دلپذیر شدن مدرسه

روش های ایجاد نشاط در دانش اموزان.

خواب کافی باعث افزایش انرژی و نشاط دانش اموزان میشود.

چینش نیمکت ها در روحیه دانش اموزان تاثیر بسزایی دارد.

رنگ ها در شادی روحیه و افزایش یادگیری تاثیر دارند.

معلم شاد باعث ایجاد روحیه شاد در دانش اموزان میشود

برنامه ریزی برای داشتن مدرسه شاداب همزمان با شروع مدارس باید در برنامه کاری مدرسه قرارگیرذ.

مشخصات

آخرین جستجو ها

سورا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. new film 2020 خرید آنلاین قطعات دامپتراک HD325 خرید و فروش قطعات لودر 470 انجام پروژه های برنامه نویسی تجهیزات پزشکی ، پوست و مو جی جی سیستم دانستنی هایی جذاب راجع به خانه وبلاگ وکلای مجد فروشگاه آنلاین