الف- تربیت معنوی و دینی (آشنایی با لطافت طبیعی و.)
بی تردید تربیت روحی و معنوی نوجوانان باید از آغاز حیات آنان مدنظر گرفته شود لیکن چون در سنین نوجوانی می خواهند هویت شخصی پیدا کنند کم کم از والدین خود جدایی بیشتری پیدا می کنند و وابستگی کمتری می یابند و همین امر باعث می شود هدایت معنوی ویژگی خاصی پیدا کند. آشنایی آنان با لطافت طبیعت (آب و هوا و آفتاب و کوه و دریا و. می تواند نشاط و شادابی را با ادراک طبیعت خداوندی به دست آورد به طوری که نوجوان با دیدن هر یک از ابعاد طبیعت حتی با دیدن یک گل احساس لذت و شادمانی کند.
ب- شرکت دادن نوجوان در فعالیت های گروهی
فعالیت های گروهی و جمعی نوجوانان جزو لا ینفک از زندگی اجتماعی آنان به شمار می رود و اگر خوب هدایت شود می تواند آثار سازنده ای را در پی داشته باشد و در واقع می تواند احساس لذت درونی را برای او به وجود آورد.
ج- جذب مشارکت دانش آموزان در اداره مدارس
شکی نیست که یکی از وظایف مهم تربیتی مدیریت مدارس تشویق نوجوانان به مشارکت و تعاون در همه امور است و آنان می توانند با تدوین برنامه های مناسب به جلب مشارکت دانش آموزان در امور مختلف مدرسه اقدام کنند و این موضوع می تواند به احساس مفید بودن و دور شدن از انزوا و کسالت در نوجوانان کمک کند و خود یکی از موارد شاد زیستن است.

#شادی_هنرماست_میکوشیم_ان_رادرمدرسه_به_کارگیریم

http://a19ooruji.rozblog.com


زنگ شادی نوجوانان ,تواند ,آنان ,پیدا ,طبیعت ,مشارکت ,می تواند ,احساس لذت ,یکی از ,کنند و ,با دیدنمنبع

راهکارهای مدیریتی برای شاداب و دلپذیر شدن مدرسه

روش های ایجاد نشاط در دانش اموزان.

خواب کافی باعث افزایش انرژی و نشاط دانش اموزان میشود.

چینش نیمکت ها در روحیه دانش اموزان تاثیر بسزایی دارد.

رنگ ها در شادی روحیه و افزایش یادگیری تاثیر دارند.

معلم شاد باعث ایجاد روحیه شاد در دانش اموزان میشود

برنامه ریزی برای داشتن مدرسه شاداب همزمان با شروع مدارس باید در برنامه کاری مدرسه قرارگیرذ.

مشخصات

آخرین جستجو ها

دانلودر409 پنی اخبار باز های کامپیوتری اسکینی قیمت تابلو چلنیوم ythg ورزش 712 مقالات بهینه سازی سایت آموزش ساخت ربات اینستاگرام راه اندازی شوت زباله